NAJMI: pewaris kepintaran pelik!

NAJMI, adek aku yg paling istimewa. Aku paling sayang dia. Tapi dia ni sgt degil! Baru berumur 8 tahun. Satu malam aku belanja dia burger. Aku keluarkan 2 keping duit RM1, aku suh dia cium duit tu then aku tanya,

"cuba teka, bape ringgit?"

"2 ringgit," dia jawab, petah.

Aku mula mendapat akal, ingin menguji tahap kepintarannya.

"ok.. burger ni harga rm1.60, najmi bayar rm2..nanti dapat balance tak?"

"dapat!" thats it! Itu adek aku..pandai..

"bape balance dia?"

"err..." dia mula berkira2.

"tgk la nanti orang tu nak bagi bape.." dush3! Itu adek abang aku! Hampeh!

Tak lama lepas tu burger siap, najmi pun bayar. Brader tu pulangkan dia sekeping syiling 20sen dan 2 keping syiling 10sen.

"sekarang, bape balance dia?"

"30 sen.."

Memang dia ni pewaris abang aku!!

5 respon:

Naurah Napiha | October 20, 2009 at 9:27 PM

kelakar la yg nih..hehehehe..

hanna manSeez | October 21, 2009 at 12:31 PM

sakit otak tau layan adek sy yg sorang ni! seb bek dlm 2-3 hari ni die g campin kat cameron, pihak skolah yg bawak..khas utk murid2 pendidikan khas..lega jugak la otak ni dia takde..

tapi...rindu la kat dia..
huhu~

Mr. tercabut | October 22, 2009 at 12:37 AM

nasib baik aku suke layan najmi... teringat kat dier la...

hanna manSeez | October 27, 2009 at 11:08 AM

mr. T---> kalau mr. T da kena sengatan najmi, mesti mr. T lagi suka..haha!

ザ-sylver-shooter | January 1, 2010 at 10:00 PM

hahaha , your brother soo cute..

Post a Comment

hari ni cerah tak??

Web Analytics