hari yang cerah [bertukar gelap]

HUJAN lagi lebat2! Hujan kuat2! Jerit aku dalam hati. Sejuk betul! Segar bertambah nyaman terasa.


Baru balik dari Bandar Utama. Saja jalan2 cari pasal! Memang betul2 carik pasal sebab on the way balik hujan turun menderu2. Langsung tak kasi chance! Aku? Kuyup habes la..Da alang2 basah..Padahal masa aku pergi tadi matahari bersinar terang!


Bangun pagi tadi terus kemas rumah n masak sikit untuk adek2 makan before they all g skolah. Memang da timing, tepat pukul 1 nak terus chow, kalau tak sat gi kang mak balik banyak lak soalannya.


“Kenapa tak kerja hari ni?” mesti itu soalan pertama yang akan keluar dari mulut dia.


Hari ni memang malas gila nak pergi kerja. Dari minggu lepas dah terasa malasnya. Sebab tu aku cepat2 apply nk cuti hari ni. Hari isnin dah cuti. Memang permulaan minggu yang agak choy!


Da settle sume, aku terus start motor n chow! Sampai batu 7 aku stop jap.


“Tauke, tolong kasi ketat saya punya rantai. Ini cover seat tolong tukar satu kali ya!” Cara aku mintak tolong yang berbaur arahan. Nak tak nak dia kena wat gak. Customer is always right meh! Ini first time kot aku jejakkan kaki ke bengkel motor. Itu pun sebab bapak aku plus abang aku da bising gile tahap gaban. Sebabnya,


“Ko guna motor bukan tau nak jaga!” So, utk memuaskan hati mereka dan mengelakkan hal yang seperti hari tu berulang lagi, baik aku bertindak dulu. Aku ni berpegang pada prinsip orangnya.


“Orang yang bodoh ialah orang yang melakukan kesalahan yang sama lebih dari sekali,” hah! Itu salah satu prinsip hidup aku. Kewl tak?


Ingatkan after balik dari Bandar Utama td nak lepak tesco jap, malam nanti baru balik umah. Baru nampak cam balik kerja betul [aku siap pakai uniform kerja tu]. Tapi dah lencun abes, kena straight balik umah terus la nampaknya..


Sampai umah, mak tengah tido. Fuh! Lega~


Wah, sejuknya sampai menggigil2.


Tadi bank called,


“Ur car loan da approved!” Alhamdullillah. Penantian aku dah berakhir. So after this aku tak perlu merempit lagi! Tak perlu berhujan lagi. Mesti aku rindukan saat2 indah itu. Means after this aku da kena bawak keta la gi kerja?!


“No way! Langsung tak jimat! Tetap nak nek motor gak!” Then skang aku tgh planning nak cekau LC 135 satu.


Mesti aku kelihatan lebih macho dan bergaya!!



~entri yang ntahapahapantah..takde motif~

3 respon:

Mr. tercabut | November 11, 2009 at 1:11 AM

Walla!!! Load dah prove!! merasa keter!! yeah!!! naik jer motor untuk jimat.. kalau perlu jer bawa keter... nak LC sebijik gak la... huhuhu

lotikus disarimankan | November 12, 2009 at 3:03 PM

hahhahahaa
jiwa rempit tegar ni
lc cool
hehehhe

p/s:kelik la nuffnang ai
:))

pijah@hakuna | November 15, 2009 at 2:25 AM

hahah. naek moto la best. cooooool... ekon plak ori py. free lagi

Post a Comment

hari ni cerah tak??

Web Analytics