dear DIARY!!

PAGI jumaat yang sgt nyaman. Berharap cuaca hari ini memihak pada aku. Ada misi yang aku perlu laksanakan hari ini. Cepat2 amik kemeja putih yang tersangkut dlm almari utk digosok. Penampilan tu penting! Baru nampak mcm exec! Dipadankan dgn heel 4 inci, mesti bakal mengundang pandangan nakal insan berlainan jantina.

Tiba2 dgr bunyi hujan, sgt lebat! Sakit hati betul! Call Zara suh pick aku then drop dpn klang parade. Amik bas smpi stesen bas klang utara then transit bas menuju ke kl.

Langit kelihatan gelap. Gosh! Lupa nk pinjam payung Zara td! Dah la pakai kemeja putih, kalau basah tak ke naya! Seb bek bawak shawl kaler biru, boleh cover kawasan merbahaya.

Sampai CM, amik lrt sampai klcc. Tgk jam kat hp, My God! Lambat dah ni! Cepat2 hayun langkah menuju ke destinasi. Naseb baek hujan rintik2 jer.

"mana payung yang abang bagi semalam?" tegur seseorang. Aku senyum.
Dah patah, jawab aku malas. Gatal betul guard kt TA property ni. Terus direct ke lif. Masuk lif, nk tekan level 11..hah? takde? Salah bangunan ke? Terpaksa turun balik. Rupanya lif kt bangunan ni dah didivide by level. Untuk first timer macam aku, mmg berpindah buang pinggang mencari la!

"U've come for.."
Astro interview. Jawab aku pantas.
"Ok, fill up this form first."

Aku duduk di suatu sudut. Form yang diberi aku isi dgn cermat. Basic information, not a big deal la. Tiba2 aku selak helaian belakang, ada assestment lak! Sudahnya aku jawab assessment tu mcm jawab paper spm!! Lagi2 part kire2, sebijik macam paper pmr time aku skolah dulu. Nak gelak pun ada. 5 page pulak tu soalan matematiknya.

Dah siap, aku pandang sekeliling. Enviroment dia buat aku terkenang kat SAS, tmpt aku practical dulu. But SAS is better la. Suite kot!

Tiba2 datang seorang lelaki. Form yang aku dah siap isi dicapai.
"Did u bring all ur document?" soalnya smbil membelek2 form di tgn.
Yes, jawab aku pendek.
"Ok, i will speak to u later." katanya sebelum berlalu pergi.

Beberapa minit pastu, dia panggil aku masuk meeting room. Bermulalah sesi soal siasat, no, i mean soal jawab yang mendebarkan tu. A bit ok, tak sesusah masa interview with SAS dulu. Result, i passed the interview! Tapi kena datang for 2nd interview next week, with p.i.c from Astro sendiri. Hopefully everything will be ok! Mudah2an! Amin!

After interview, lepak kt klcc with ekan, mr. T and farhan.

A little review about my interview..

Before this aku pernah apply utk management trainee, byk company. Then one day, aku dapat call [aku lupa dr mana, tp aku layankan je] suh dtg interview, kat menara TA One, jln P. Ramlee. [dah alang2 ada kat situ, tu yg aku ajak budak2 ni beryayaya kt klcc sekali].

Organisasi yang menginterview aku tu from Scicom Academy, under Scicom Berhad. Dorang organize free training program utk enhance graduate or undergraduate skills utk senang dorang dapatkan kerja nanti. They are not recruitment agency! Biasanya budak2 yang apply utk program ni, dorang kne attend job camp for two months.

Untuk kes aku, aku tak yah g job camp sbb aku punya application terus direct ke Astro. But if aku berjaya 2nd interview tu, aku kena attend 1 month training kat stamford college. Kire aku macam bertuah gak la sbb budak2 yg g job camp, after abes camp baru dorang tau company mana yg dorg akan masuk. So hopefully everything will be ok la! [ulang ayat yg sama sekali lagi]

So for those yang masih tercari2 pekerjaan di musim gawat ni, why not u guys try this programme? For more info about this programme, klik sini.



jejaka2 yang beryayaya bersama aku: farhan ismail, mr. T and ekan..


with Ekan..


credit to farhan ismail yg tiba2 muncul pada hari kejadian!


mr. T yang always menemani..





Special pose from both of us! Bukan senang aku nk upload pic masuk dlm entry nih!

0 respon:

Post a Comment

hari ni cerah tak??

Web Analytics