dan akhirnya aku KALAH!!!

AWAL2 pagi da kena bangun gi kerja. Hari ni shift kul 8am to 5pm. Rasa sgt malas coz my mentor is not around. Gosh!! Zaza!! Wake up!

Tiba2 hari ni TM maen gila, assign 10 new CSE jawab call without mentor! Yang kena dak2 shift kul 8 la..and konfirm2 aku pun tercalon sekali! Wow! Interesting! Excited gila!

Kisah bermula pada awal pagi, suasana sunyi. All new TL resah ke hulur ke hilir monitor kitorang answering calls. 3 org TL di assign utk assist ktrg yang bersepuluh ni. Suasana agak kelam kabut. Bermacam ragam customer yg ktrg terima. Karenah betul dorang ni!

Tapi itu semua dpt kami handle dgn cekap. Kami menggunakan sepenuhnya skill menggoreng kami utk menggoreng tepungkan customer yang byk karenah. Tapi itu hanya sementara..

Beep!

Good Afternoon. Zalina speaking. How may I assist u?

Dan di situlah segalanya bermula. .

Call dispute!! Customer bengang sbb basic trouble shooting yang aku buat failed.

"I've done all these troubleshooting before and it didnt work! Press menu, check satellite signal..." n bla bla bla. Choi. Sabar ye Zaza..

Nak tak nak aku just advise utk hantar technician n it will cost her RM50 for service charge. Mengamuk la perempuan sewel tuh! Dia refuse tanak byr n mintak aku provide dia dengan report no. Cmne la agaknya aku nk provide report no. klu dia tak setuju nak bayar service charge. Tak pasal2 gaji aku pulak yg kena potong nanti.

Dan padahnya, menengking la perempuan gila terkutuk tuh! Dia nak kutuk service yang cam sial tu aku tak kesah sgt, tapi bila dia dah start kutuk aku, personally, sentap weh! Terus aku tekan butang mute.

Babi!!!

Then aku dgr lagi dia komplen ntah apa2. Siap bukak headset sbb tak tahan dgr dia menggila. Hati mmg dah panas membara. Aku kalau dah start marah antara 2 je, mencarut atau senyap. Tapi aku pikir sbb cnfirm aku diterminate klu aku carut balik kat dia, so aku pilih utk senyap.

"i want to talk to your manager!"

Ok, i will get my manager rite now. please hold..

Aku panggil TM yang berdekatan, explain the situation and let him answer that bloody hell call.

Bernanah hati ni beb. Semua kata2 laknat dia tu masuk dlm telinga, sempat terngiang2 jap sebelum keluar jadi air mata! Dorg selalu ckp, when customer marah, dia bukan marah kat kite personally. Tapi kes aku ni, terang2 dia kutuk aku!!

Wa muka mmg ganas beb, tapi wa pun ada emosi. Lu takleh buat wa cmni.

"Sabar je la zaza..," Anoi yang duduk kat meja sblh cuba tenteramkan aku. Ceh, pandai pulak pujuk aku mamat ni!

Agak lama gak aa TM handle customer ni. Aku amik headset lagi satu n try dgr their conversation. Damn!! Time tu customer tgh complain pasal aku! Mmg tak sayang mulut betul orang tua tak sedar diri ni!

"i want to talk to ur director!"

Hah pulak dah! Demand gile! Nasib bek TM aku ni sabar orgnya and finally dia berjaya manage perempuan gila tu.

"u know what? customer service in malaysia is really really really SUCK!!"

Call ended. Terlihat ketegangan di wajah TM. Then TM pandang aku.

"alah, biasa la tu. saya pun kena marah jugak dgn dia tadi.." TM cakap kt aku.

Sian kat TM cz within 1 hour dia kena call back customer tuh n settlekan dia punya prob. Sial kan perempuan tuh??!!

Cuma disebabkan dia tanak bayar RM50 tuh, satu gerabak keretapi makian yg ktrg dapat.

And luckily aku sempat salin no phone perempuan tuh.

Habes la ko lepas ni...!!! <--sambil gelak paling setan!

3 respon:

fara | April 7, 2010 at 10:23 PM

haaa...camtu ke citer nye....meh kita kaco itu orang

cik kedondong | April 8, 2010 at 12:46 AM

ape lagi zaza..bedal la..
giler la pompuan tu..maki ko lak tu..mmg bts-failed la eyh?keslh bts?

scary nyer aku nak hidup sorg2

hanna manSeez | April 9, 2010 at 10:43 AM

fara: nk jadi hantu n kacau dia!! bagi dia takut smpi terkencing2!!

kechik: mmg bts failed..act dmt dia mmg got problem..

Post a Comment

hari ni cerah tak??

Web Analytics