siapa DIA [yang buat dia menangis]..part 1

Uwah!! dah berbulan2 tak hupdate belog..alasannya mudah saja..

M.A.L.A.S!!

Dgn takde tenet connection..dgn laptop kt adek aku lagi..mmg org kate terserlah gile2 la tahap kemalasan aku..

..tapi skg tidak lagi!! bil broadband da settled, laptop pn sudah kembali ke pangkuan keluarga..maka, tiada lagi alasan!! [tp still rase cm malas2 lagi]

22-24hb june ritu berholiday kt sarawak..GILER SUPERB BESH!! tapi xrase nk bwk cerita ikan terubuk masin tu kt belog ni..seb bek yaNnMaheran da hupdate kt belog beliau..eh, mcm mls la nk link kan belog beliau di sini..<--xjadi letak link Oowh, kembali ke tujuan asal menghupdate belog..[merujuk kpd tajuk di atas]..hmm, klu nak dikire dah lebih 4hari aku tak kontek die..sms pun tak, call jauh sekali..memutuskan hubungan yg mmg takde, utk sementara..punca? hmm, aku yg ngade2 lbey kot..padahal hal kecik jer, tapi makan dalam weh!! wa muke mmg ganas tp hati taman!! After dat day, aku putuskan utk 'wat keje masing2'..mmg sakit tanggung rindu beb, tapi lagi sakit hati bila hanya aku je yg merindu..sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia, aku pilih derita..ceh3!!!

Bile dah wat kje masing2 ni, aktiviti sosial pn dah makin berkurangan..after opis hour mmg btul2 blik umah la, dah takde xtiviti melepak lagi dah..sbb tu jd rajin online..

Satu hari aku on fesbuk, tgk status dia.."aku stress kerana si dia!!!!"
hmm, apakah?? siapa buat dia stress?? bukan aku hokeh!! ..mybe stress sbb keje kot..yela, xkn ak bru tak msg a few days da stress kot..

Next day, status dia berubah..."aku teringat kisah silam.. camne erk nak lupa org yg dah pernah syg kat kite dulu.. aku x boleh melupakannya.."
byk gak la komen yg dia dpt..
aku pn tak terkecuali mengkomen n mengomel..
"hantuk kepala kt dinding, kuat2 smpi pecah!!"
"dah hantuk x leh gak lupe..mizz u.."
"I'M N.O.T MISSING U!!"
Damn!!! padahal hati mmg sgt derita rindukan dia..egokah aku??

Next status yg dia update.."aku menangis kerana dia"
dia lagi!!! siapa sbenanya dia???

"aku menangis kerana dia.....
aku penat kerana dia.. semua hanya untuk die..
hati ini utk die je.. aku kan tunggu die gak...
nak si die yg buat saya menangis peluk..
x nak org lain.. nak die.."

aku menangis baca entry ni..aku tak harap pun entry ini untuk aku sbb aku yakin "dia" bukannya aku..aku menangis sbb aku rindu sgt kt dia..aku menangis sbb "dia" buat org yg plg aku syg menangis..

Kengkawan aku slalu tny, pe yg buat aku syg sgt kt dia..aku cume ckp "tak tahu.."
yang aku tahu aku mmg syg sgt kt dia..
even dia slalu sakitkan hati aku..
wat aku menangis dlm hati..
syg dia sgt2 byk laut!!

Setiap kali berhadapan dgn dia, hati aku jd sgt sakit!! Aku sakit hati sbb tak mampu miliki dia even dia berada depan mata aku..!! tersangat derita!!! seksa weh..

Aku tatau smpi bile aku nk teruskan dgn aktiviti 'wat kje masing2' nih..kdg2 aku terpikir, nape bukan dia sendiri yg start msg aku? Kenapa nk tgu ak gak yg nk kne start dlu? haruskah?
Numbered List
Dan tibe2 aku terpikir, buat apa dia nk msg or call aku..kan dia juge sdg derita kerana "si dia"..

Aku nk sgt tau, siapa sebenarnya "si dia" yg mampu memberikan impak yg sgt besar dlm kehidupn dia??

Dan aku juge nk sgt tau, siapa sebenarnya aku di hati dia...

Tuhan, tolonglah!!!

5 respon:

:::yann::: | July 5, 2010 at 10:53 PM

entry nie xcerah..
why???
jgn sedih ok..
wlpn aku xphm nape ko syg sngt dia yg pelik tu..
tp aku mcm seday tgk ko cmnie..
paham sngt pe ko rs tu..
myb SI DIA adalah ko..
who knows.. =))

hanna manSeez | July 6, 2010 at 1:45 AM

thanx a lot yann..
actually ktrg de prob sket..
dats y tibe2 jd cmni..

teringat respon terkejut ko before nek bas time aku gtau ko ak suke die..

aku tak harap pn SI DIA tu aku..
cume nk tau je sape SI DIA tuh...

lotikus disarimankan | July 6, 2010 at 9:56 AM

nanges...tsk..tsk....try buat status mcm dia jugak..tengok apa komen dapat dr "dia".main tarik tali dengan si"dia".

Cetul^ La La | July 9, 2010 at 1:52 PM

aku tiba2 teringat pe yg ko bg kat aku dulu

"APE YANG AKU NAK KO TAU"

hanna manSeez | July 10, 2010 at 1:40 AM

lotikus: sdg maen tarik tali la ni..cube tak pedulikan "dia" utk seketika..biar dia rse pe yg pnh aku rse!

cetul: aku dah post kot dlm blog ni..

Post a Comment

hari ni cerah tak??

Web Analytics